Scandic Hotels är Nordens ledande hotellkedja. De fokuserar på fantastiska upplevelser som får gäster att komma tillbaka och hjälper dig att möjliggöra kommande äventyr.
Kan du identifiera Vita Lögner-låten, nynna till saxofonerna i Sunset Beach-vinjetten eller citera Days of Our Lives? Är du kvinna och runt 40 är svaret troligtvis ja. Kampanjens målgrupp har vuxit upp under 90-talet – såpoperornas gyllene era. Dessa såpor är ett naturligt hem för alla typer av känslor, djupa samtal, gemenskap och överraskningar. Faktiskt inte helt olikt Scandic Hotels universum.
Extraordinary Moments













The stays of our lives, typ.
Vårt uppdrag var att ta fram en kampanj anpassad för Scandic Hotels marknader i olika länder, med kvinnor i 40-årsåldern som primär målgrupp. Scandic var trötta på leende människor i randig pyjamas och ville bygga vidare sitt varumärke med en röd tråd. Lösningen: en flört med nostalgi och en gnutta memes.
Kärnan i kampanjen är kärleken som Scandic har till starka upplevelser. Samtidigt vill de vara "your friend in town”, och vad är en vänskap utan humor? Med inspiration från 90-talets såpoperor och deras ikoniska intron, skapade vi en kreativ kampanj. For Extraordinary Moments är ett slags internskämt med målgruppen, kompisar emellan. I denna följetong axlar Scandic birollen som vännen: bartendern som blandar din perfekta martini, den frestande frukostbuffén som får dig att studsa upp ur sängen och servetten som torkar dina glädjetårar. Scandic Hotels finns här för dig när du lever ut alla dina extraordinära ögonblick och skapar nya minnen.
Annonsplats: Meta, Tiktok, Snapchat, Youtube, TV, Print och Webb. I Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Tyskland.







New business