Miljömärkningen Svanen

Svana!

Sedan 2018 är vi Svanen Miljömärknings huvudbyrå och har nu i ett antal kampanjer hjälpt dem att förflytta sitt varumärke från rationellt till mer emotionellt.

Utgångspunkten har varit att sju av tio säger sig vilja leva mer hållbart men tycker det är svårt att veta hur.

Här får Svanen, med över 30 års erfarenhet i Norden och med sina tuffa krav på produkter och tjänster, en given roll som en tydlig guide.

3.jpg

För att förflytta människor från vilja till handling skapade vi ordet ’svana’ för alla hållbara handlingar, stora som små. Brita Zackari hjälpte oss att lansera det nya verbet, utan pekpinnar, och hela elva vitt skilda varumärken investerade i kampanjen med ett gemensamt mål att få fler att ’svana’.

Efter lanseringen säger 71% av Sveriges konsumenter att de är mer motiverade att agera för miljöns bästa efter att ha sett kampanjen.

Stafettpinnen övertogs i nästa kampanj av influencern Linnea Henriksson och 2021 säger 42% av målgruppen att de redan ’svanar’! Kampanjerna har gått i sociala medier, OOH, DOOH och som butiksreklam.

Kampanjen vann guld i både Luum Awards & Lovie Awards 2021.

New business

client@tas.se

Previous
Previous

#KavlaUpp

Next
Next

Sveriges Radio