Scandic Go

This ad holds you back

Scandic Go är ett nytt hotellkoncept från Scandic som är framtaget för de resor där du vill upptäcka staden utanför hotellets väggar. Du bor plånboksvänligt på centrala lägen och får en slimmad hotellupplevelse där du har allt du behöver, men kan köpa till det du vill – som frukost och tjänster.

Den tvådelade lanseringskampanjen är skapad utifrån insikten att det finns många saker i vardagen som håller dig tillbaka från det du vill göra – men det gör inte Scandic Go. Tvärtom är hotellet en möjliggörare, där bra priser och en smidig, trygg upplevelse för såväl soloresenärer som kompisgänget gör att resan till slut lämnar planeringsstadiet och blir av.

Därför valde vi att med självdistans peka ut våra annonser för vad de egentligen är: oönskade avbrott som håller dig tillbaka från det du egentligen vill göra, vare sig det är en scroll på TikTok eller att titta på ett Youtube-klipp. Det kontrasteras mot budskapet att Scandic Go fungerar precis tvärtom, i en visuell och ljudmässig värld som förstärker känslan av framåtrörelse, värme och energi.

Annonsplats

Meta, YouTube, TikTok, TV4 Play, Spotify, LinkedIn

Arbetsgrupp:

Robin Hallgren, Strategisk projektledare

Madelene Söderholm, Produktionsledare

Carin Stegen, Art director & Motion designer

Sara Petersson, Copywriter

New business

client@tas.se

Previous
Previous

Svenska Ridsportförbundet - Hör det som inte sägs

Next
Next

Motorola – Nostalgia