Ekonomiassistent halvtid

OM OSS

The Amazing Society är ett företag specialiserat på marknadsföring i digitala och sociala medier. Vi fungerar som en hybrid mellan en reklambyrå och en mediabyrå och erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution. Vi ser att reklammarknaden förändras och tillsammans bygger vi framtidens byrå.

Vi hjälper företag och varumärken bemästra och lyckas med sin reklam och kommunikation genom att ta utgångspunkt i sociala och digitala kanaler. Och vi levererar bevisad effekt och nytta. Efterfrågan på digital kompetens och resultatet av vårt arbete gör att våra kunder bara vill ha mer och därför behöver vi bli fler. Vi söker nu flera produktionsledare med start under våren 2019.

OM ROLLEN

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara kund - och leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med scanning av fakturor, registrering, attest, in- och utbetalningar, kravhantering, avstämningar och löpande bokföring. Vidare kontrollera tidrapporter och ta fram underlag för löner. Det här är en tjänst för dig som vill arbeta brett inom ekonomi och ta stort eget ansvar. Det är viktigt att du är erfaren nog för att kunna arbeta självständigt.

Tjänsten är en halvtidstjänst.

OM DIG

För den här tjänsten söker vi dig som tidigare har arbetat som ekonomiassistent och har erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra samt projektredovisning. Det är viktigt att du har förståelse för löpande bokföring och flödet inom ekonomi. På The Amazing Society arbetar vi främst i Workbook och det är positivt om du har ett systemintresse och är nyfiken. Excel är ett viktigt verktyg som används dagligen därför ser vi gärna att du har goda kunskaper av det. Du behärskar svenska och engelska, i både tal och skrift.

Vidare ser vi gärna att du har god samarbetsförmåga och stöttar dina kollegor i att uppnå teamets mål. Du drivs av utveckling, vill hålla dig uppdaterad på nyheter och vill lära dig mer. The Amazing Society är ett flerfaldigt Gasell-företag och vi växer väldigt fort, så vi söker dig som är förändringsbenägen och pragmatisk.

VI SER ÄVEN ATT DU

  • Har två eller fler års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent

  • Ha goda kunskaper om löpande bokföring och projektredovisning

  • Är noggrann, metodisk och har god fallenhet för ekonomi

VI ERBJUDER

En kreativ arbetsmiljö i ständig utveckling där vi arbetar med några av Sveriges absolut största företag och organisationer. Vi lägger stort fokus på vår personals personliga utveckling och kommer erbjuda dig en rad möjligheter att vidareutveckla dina kunskaper och växa inom rollen.

I dagsläget är vi cirka 50 personer som sitter i vackra lokaler vid St Eriksbron mitt i Stockholm. Vi är ett tätt gäng som har väldigt roligt på jobbet och som längtar efter en ny vän! Vi är hungriga, nyfikna, affärsfokuserade och snabbrörliga. Vi är värderingsdrivna och ser jämlikhet och mångfald som viktiga byggklossar i en framgångsrik och framtidsinriktad byrå.

Läs mer om vårt arbete här: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/10/13/tobias-franzen-xxx/
Samt ett kvitto på vårt arbete här: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/05/29/de-ar-arets-mest-jamstallda-byra/
För lite bakom kulisserna: https://www.instagram.com/amazingsociety/

Dina ansökningshandlingar bör innehålla personligt brev och CV, skicka dessa per e-post till tobias@tas.se senast den 29e maj. Vi kallar till intervjuer med start vecka 23. Vi ser start för tjänsten till efter sommaren.