Content Specialist (föräldravikariat)

The Amazing Society är en Social First-byrå. Människor är reklamtrötta och sociala nätverk har tvingat fram en ny typ av kommunikation. En som människor faktiskt vill konsumera. Varumärken måste klara av att skapa innehåll med tillräckligt kreativ höjd, utformade på ett sätt som får mottagaren att stanna och intressera sig och som genom intelligenta mediaköp placeras på rätt plats vid rätt tidpunkt. Vårt namn betyder någonting för oss. Vi strävar efter att skapa ett Amazing Society. För oss och för alla vi når. Därför är vår vision att leda förändringen av vår bransch så att de budskap vi skapar inte skadar utan lyfter mottagaren. Samtidigt som vi skapar fantastiska resultat för våra kunder. Vi arbetar med kommunikation som stärker varumärken genom att vi tar ett tydligt socialt ansvar för vår och våra kunders kommunikation och marknadsföring. Vi ska förändra vår bransch. Med rötterna i digital marknadsföringen stärker vi världen runt omkring oss med budskapen och idéerna vi skapar. Detta kallar vi Social First!

Vi söker just nu en till kompis till det kreativa teamet och är på jakt efter en Content Specialist. Tjänsten är ett föräldravikariat med chans till förlängning och tillsvidareanställning.

OM ROLLEN

Rollen innebär primärt att du ansvarar för innehållsskapande för våra kunders sociala kanaler men även en del projektledning och kundansvar samt ibland även samarbete med kollegor för att ta fram och leverera reklamkoncept och kampanjer. Som Content Specialist har du ett finger med i allt från brief till slutleverans. Du kommer jobba tight ihop med designers och mediaköpare för att se till att leverera optimalt. För att söka tjänsten kommer du behöva göra ett arbetsprov samt muntligt presentera din lösning.

OM DIG

Vi tror att du har ett brinnande intresse för digital marknadsföring och kommunikation, vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt ha arbetat med innehåll i sociala kanaler. Då du kommer jobba praktiskt i produktionen och nära ett team av designers ser vi även gärna att du har förståelse för hur en sådan process ser ut.

 

Vi tror även att du:

• Har relevant utbildning från t ex Berghs, Hyper Island, Medieinstitutet eller liknande arbetslivserfarenhet.

• Är duktig med text, har ett öga för utformning av innehåll och annonser samt koll på de formaten som finns i olika sociala kanaler.

• Är Flexibel och van vid att leda projekt från start till mål.

• Är noggrann, metodisk och förtroendeingivande inför kund.       

Ett tydligt plus i kanten är om du:

• Har tidigare erfarenhet från sociala medier-byrå, digitalbyrå, reklambyrå, PR-byrå, eller mediabyrå

• Har erfarenhet/fallenhet för försäljning och kan snappa upp köpsignaler och förstå kunders behov

• Har erfarenhet av Adobe-programmen och grundläggande kunskap om design

VI ERBJUDER

En kreativ arbetsmiljö i ständig utveckling som ger dig möjligheten att jobba med några av Sveriges absolut största företag och organisationer. Vi lägger stort fokus på vår personals personliga utveckling och kommer erbjuda dig en rad möjligheter att vidareutveckla dina kunskaper och växa inom rollen.

I dagsläget är vi 50 personer som sitter i underbara lokaler vid St. Eriksbron. Vi är ett tätt gäng som har väldigt roligt på jobbet och som längtar efter en ny vän! Vi är hungriga, nyfikna, affärsfokuserade och snabbrörliga. Vi är värderingsdrivna och ser jämlikhet och mångfald som viktiga byggklossar i en framgångsrik och framtidsinriktad byrå.

ANSÖKAN

För att du ska kunna vara med i rekryteringsprocessen behöver vi ha in din ansökan senast den 12:e maj, intervjuer kommer ske här på plats hos oss från och med den 20:e maj och processen avslutas den 31:a maj. Dina ansökningshandlingar bör innehålla personligt brev och CV samt portfolio eller liknande arbetsreferenser, skicka dessa per e-post till jonas.touqan@tas.se